DeskArtes DesignExpert DeskArtes DesignExpert je ucelený modulárne stavaný program, vyvinutý pre platformu Windows. Používať ho môžete v prostredí OS Windows 9x/Me/NT/2000/XP. Už tradične systémy DeskArtes nemajú vysoké nároky na hardware počítača, jednou z požiadaviek je využitie grafickej karty s podporou OpenGL. Program tvorí niekoľko základných modulov, užívateľsky integrovaných do jednotného prostredia. Podľa Vašej potreby sa môžete rozhodnúť pre používanie iba niektorých modulov, resp. skupín funkcií. | |
Modelovanie Táto skupina funkcií predstavuje kompletnú sadu výkonných nástrojov na modelovanie povrchov v užívateľsky príjemnej forme. Modelovanie pomocou polyline, B-spline, alebo Bézierovych kriviek Vám umožní vybrať si nástroje špecifické pre efektívne a exaktné riešenie konkrétnych úloh dizajnéra, interiérového architekta alebo tvorcu 3D vizualizácií. | |
na zložité modelovanie - jednoducho | |
Priemyselný dizajnér je subjektom tvorivého a inovatívneho procesu. Potrebuje nástroj, s ktorým overí množstvo ideí
a prístupov jednoducho a rýchlo, nástroj na overenie prístupov podľa scenára "čo ak". Tento nástroj musí byť preto
intuitívny, neobmedzujúci a výkonný. N emusíte byť počítačovým expertom, aby ste vytvorili zložité povrchové modely.
DeskArtes DesignExpert ponúka jednoduchú, ale výkonnú metódu tvorby založenú na niekoľkoročnom výskume a spolupráci
s aktívnymi priemyselnými dizajnérmi. Metóda pozostáva z postupného postavenia a spájania základných (aj relatívne
zložitých) povrchov - tzv. metódu "Build and Blend". | |
postav (Build) | |
3D povrchy sú postavíte pomocou projekčných a prierezových kriviek. Tieto upravíte najprv v 2D priestranstve, čo je
oveľa jednoduchšie a presnejšie, ako úpravy 3-rozmerných povrchov. Spôsob popisu 3-rozmerných objektov pomocou ich
2-rozmerných prvkov je veľmi blízky priemyselným dizajnérom - zodpovedá klasickému prístupu práce dizajnéra. | |
zaobli (Blend) | |
Zložitejšie povrchy vznikajú prestrihávaním a spájaním z jednoduchších. DeskArtes DesignExpert má celú sadu
nástrojov nadpájania povrchov - zaoblenie kotúľajúcou sa guľou, zaoblenie s premenlivým polomerom a
zaoblenie voľného tvaru. Samozrejme, aplikované sú aj ďalšie dizajnérske metódy, ako poťahovanie
3D-kriviek a lokálne úpravy a deformácie povrchov. Metóda "Build and Blend" je koncepčne jednoduchá a efektívna - model rastie podstatne rýchlejšie, ako inde. Navyše - model, ktorý vznikne je aj reálne vyrobiteľný. | |
Vizualizácia - interaktívny Ray Tracing | |
Modely zobrazíte rýchlym tieňovaním, môžete ich otáčať, vnárať sa do nich a nasvecovať
(rôznofarebnými svetlami) z rôznych strán v reálnom čase. Scény s modelmi môžete interaktívne upravovať
priamo na obrazovke, meniť pohľady, optické vlastnosti objektívu kamery aj parametre svetelných zdrojov.
Na modely môžete umiestniť textúry a reliéfy - stačí iba ukázať myšou na potrebný povrch.
| |
Využitá je metodika ray tracingu, pri ktorom je počítačom simulovaný prechod svetelných lúčov optickým prostredím od
zdroja svetla až po dopad na zorné pole kamery. Vďaka tejto metóde obrázky nie je často možné rozoznať od
reálnej fotografie (Pozrite do galérie IDS!). Vizualizačný modul, overený praxou, Vám ponúkne už o niekoľko
sekúnd rozoznateľný obrázok, po ktorom bude výsledné fotorealistické zobrazenie rátané bez vplyvu na Vašu ďalšiu
prácu - výpočet prebieha na pozadí) | |
Prenosy dát | |
DeskArtes DesignExpertje určený na spoluprácu s inými 3D a 2D systémami zo sveta CAD, CAD/CAM, CAID, DTP. Modul podporuje
dátovú výmenu vo formátoch DXF, VDA-FS a IGES (prenosy B-spline/Bézier i NURBS do systémov CAD/CAM), Tiff, Sun Rasterfile,
JPEG, BMP, PostScript, EPS, APS (DTP systémy) a HPGL (tlač výkresov). Modul umožňuje výstup príjemne a exaktne vymodelovaných
modelov do animačných programov. Modul priameho prenosu je určený pre systémy CATIA. | |
Prítomné je aj prepojenie do rozvíjajúceho sa sveta rýchlej výroby prototypov metódami stereolitografie, selective laser
sinteringu, FDM a i. Z modelov, vytvorených v systéme DeskArtes, pripravuje súbory formátu STL (a SLA) s úplnou detekciou
a korekciou topológie modelu, s vyplnením medzier a odstránením duplikovaných povrchov v triangulovaných plochách. Použitie
súborov STL produkovaných systémom DeskArtes podstatne redukuje náklady pri výrobe prototypov, na ktoré sú zvyknutí užívatelia
iných počítačových systémov. DeskArtes sa uplatnil u všetkých popredných firiem - výrobcov zariadení pre rapid prototyping:
3D Systems, Cubital, DTM, EOS, Laser 3D, Stratasys. | |